More and more enlightened organizations are encouraging their teams to contribute by learning. But sometimes it’s hard to convince the one person that decides or pays the bill.
Below you’ll find tips and an e-mail template to convince your boss (* in English, Dutch and French).
Is your boss not convinced that a small investment in money and time could improve the company's results?
Let him know that Conversion Day has a top-notch program where you'll become a better marketer.
After all, there will be 8 world class top speakers, meet the expert sessions and 750+ fellow attendees to network with, so the possibilities are endless.
Note:
Is your boss a CMO? He can join the CMO Lunch.
When talking to your boss, come prepared with a plan for how your projects, responsibilities or quotas will be managed this 1 day that you're away at Conversion Day.
You have plenty of time to plan deadlines to make sure your responsibilities will be covered.
A copy/paste template to help you get the support of your boss or HR department in reimbursing The Marketing Seminar.
English translation
Dear [MANAGER’S NAME],
I would like to ask your approval to attend CONVERSION DAY 2017 in Brussel on 28 NOVEMBER 2017.
This event is dedicated to create a better impact on our online marketing actions. I’ll learn to grow as a digital marketer and learn how to get more conversions more sales and a higher ROI for our company.
While attending I’ll have the opportunity to meet and network with 750+ digital marketeers who are focused on the same challenges as me.
When I get back from Conversion Day 2017 I will share takeaways with the team including those that we can implement immediately and some outlines on how we’ll make that happen.
The earlier I register the cheaper it will be.
• SUPER EARLY BIRD RATE: From now until - 13th October 2017 = 250€ / ticket
• EARLY BIRD RATE: 14th October - 17th November 2017 = 300€ / ticket
• STANDARD RATE: 18th November - 28th November 2017 = 350€ / ticket
* On all rates KMO portefeuille is applicable for companies who are able to use this.
The website is www.conversionday.be where you can see all the details and full program.
This could be the training we’ve been needing on our team right now.
Looking forward to your decision.
Regards,
[YOUR NAME]
Dutch translation
Beste [NAAM MANAGER],
Via deze weg wil ik je om toestemming vragen om CONVERSION DAY 2017 bij te wonen in Brussel op 28 november 2017.
Dit evenement heeft als focus om meer impact te creëren met onze online marketing inspanningen. Ik zal groeien als marketeer en leren hoe ik meer conversies, meer verkoop en een hogere ROI voor het bedrijf kan behalen.
Bovendien heb ik de mogelijkheid om te netwerken met 750+ andere digitale marketeers die dezelfde uitdagingen hebben als ik.
Wanneer ik terug ben van CONVERSION DAY 2017 zal ik de nieuwe inzichten delen met het team, inclusief enkele directe toepassingen die we meteen kunnen toepassen en het kader waarin we dat kunnen doen.
Hoe sneller ik me inschrijf, hoe goedkoper het is:
• SUPER EARLY BIRD: nu - 15 oktober 2017 = 250€ / ticket
• EARLY BIRD: 16 oktober - 15 november 2017 = 300€ / ticket
• STANDAARDPRIJS: 16 november - 28 november 2017 = 350€ / ticket
* Op elke prijs geldt tevens de KMO-portefeuille subsidie voor bedrijven die hieraan voldoen.
De website www.conversionday.be je vindt er alle informatie en het programma terug.
Dit kan echt dé training zijn waarop we zitten te wachten als team.
Ik kijk uit naar jouw beslissing.
Met vriendelijke groeten,
[JOUW NAAM]
French translation
Cher/Chère [NOM DE VOTRE MANAGER],
Je sollicite votre accord pour assister à la CONVERSION DAY 2017 à Bruxelles le 28 novembre prochain.
Cet événement nous aidera à avoir un meilleur impact sur nos actions de marketing en ligne. J’y glanerais des conseils et des informations qui me viendront à point pour évoluer en tant que digital marketeer et obtenir de meilleures conversions et ventes. Et de quoi assurer un meilleur retour sur investissement pour notre entreprise.
J’aurai aussi l’occasion de rencontrer et réseauter avec plus de 750 digital marketeers qui, comme moi, doivent faire face aux mêmes défis.
De retour du CONVERSION DAY 2017, je partagerais ce que j’aurai appris avec le reste de l’équipe, en voyant ce qui peut être mis en place directement (et comment) et en exposant ce qui mériterait d’être implémenté par la suite.
Il est déjà possible de s’inscrire. Les tarifs sont plus avantageux si on s’y prend tôt:
• SUPER EARLY BIRD RATE : dès à présent jusqu’au 15 octobre 2017 = 250 €/ticket
• EARLY BIRD RATE : du 16 octobre au 15 novembre 2017 = 300 €/ticket
• STANDARD RATE : du 16 novembre au 28 novembre 2017 = 350 €/ticket
* Bon à savoir : si notre entreprise dispose de chèques formation, il est possible de régler mon inscription de la sorte.
Si vous désirez en savoir plus, je vous invite à aller voir le site www.conversionday.be qui donne le programme complet.
Je pense que cette formation correspond exactement à dont notre équipe a besoin pour aller de l’avant.
Dans l’attente de votre décision,
Bien à vous,
[VOTRE NOM]
“ The place to be for every digital marketer to learn and share insights while having fun doing so. ”
Maxim Baeten, Teamleader.
“ I'm really impressed by the content that was shared at Conversion Day 2016, the organisation and the impressive crowd! ”
David Darmanin, Hotjar CEO.
“ Get up to speed on where the market is at in digital performance and measurement in one fun day. ”
Julien Cornet, Director Of Business Operations at Semetis.