5 Takeaways van Conversion Day 2016 die je moet onthouden:

Op 15 november 2016 stond de derde editie van Bloovi's Conversion Day op het programma. Meer dan 700 digitale marketeers zakten af naar de Brussels Event Brewery om de nieuwste tips en tricks in online marketingland te verzamelen. Wat je van Conversion Day moet onthouden? Ik vatte het in 5 takeaways voor je samen:

The Conversion Day 2016 Presentations

Plenty of speakers have shared their work, insights and knowledge. Some of them wanted to share their presentations with you.

The Conversion Day 2016 Pictures

Check out the amazing pictures of Conversion Day 2016. We had a blast and we hope you as well. Spot yourself in the beautiful pictures:

Verder kijken dan datapunten: klanten en hun verhalen

David was geschokt toen hij deze mail van zijn baas kreeg. Enkele dagen geleden had David, een office manager in een groot Londens bedrijf, al zijn moed bijeen geraapt en was naar de baas gestapt met de vraag of hij zo’n handige labelprinter mocht kopen. De baas – niet echt een people person en bijwijlen heel hard in zijn reacties – was er niet echt happig op, maar vroeg aan David om hem relevante info over de labelprinter te sturen en zou het bekijken. David ging onmiddellijk aan de slag.

Perfecte timing: zin en onzin van send time optimization

Het eerste uur van een verzonden e-mail is cruciaal: dan wordt er het meest opengeklikt en doorgeklikt. Wat later verdwijnt de mail in de donkere krochten van onze overvolle mailbox... De send time – het tijdstip waarop de mail verzonden wordt – is dus liefst ook het moment waarop we net onze mail checken. Met send time optimization probeer je dat ideale moment te bepalen, maar eenvoudig is het niet.

How to do video SEO in 4 easy steps

Search engine optimisation almost always involves finding certain keywords (or key phrases) that people enter into search engines, and then strategically using them in content. SEO is a practice that is usually used to rank web pages or blog articles higher. But it’s entirely possible to optimise a video for search as well. In fact, in our experience, it’s one of the most underused tactics to up the performance of a video!

4 Shopper Stats that Make Website Personalization a Must

As a retailer, you’re quite familiar with calls to personalize your site in order to optimize the customer experience and supercharge sales. You can pin this personalization mandate on the Amazon effect. While you may think references to Amazon are overused, there are good reasons this retail giant continues to dominate conversations about how to satisfy customer expectations.

Roy Ishak de Nederlandse SEO-specialist kijkt hard uit naar Conversion Day!

Roy Ishak is één van de toonaangevende SEO-experten in Nederland. Met de Conversion Day advisory board contacteerden we Roy omdat we benieuwd waren naar het verhaal dat hij kan brengen op Conversion Day. We stemden af, we gaven elkaar feedback over de topics en punten die hij gaat aanhalen in zijn presentatie en boem we zijn heel blij dat Roy zijn talk “Psychology behind Keywords” zal brengen.

6 manieren om Cialdini’s 7de principe van unity toe te passen op jouw website

In zijn nieuwe werk ‘Pre-Suasion’ komt psycholoog en succesauteur Robert Cialdini met een 7de beïnvloedingsprincipe voor de dag: unity. Wij vertellen je wat unity precies inhoudt. En vooral: we geven je 6 manieren om dit principe van eenheid toe te passen op jouw website. Zodat jij je bezoekers nog meer kan overtuigen.

De laatste 87 Conversion Day Tickets! Waar wacht jij nog op?

Het gaat hard! Dat is het minste wat we kunnen zeggen over de ticketverkoop van Conversion Day 2016. Met nog zo’n 36 dagen tot dinsdag 15 november en nog slechts 87 beschikbare tickets verwachten we uitverkocht te zijn voor eind oktober. Wil je alsnog Conversion Day 2016 bijwonen? Dan is de boodschap: snel zijn!

Het Conversion Day programma is compleet! Dit mag je verwachten:

Op 15 november 2016 wordt de Brusselse Event Brewery omgetoverd tot een hét event dat draait rond performance marketing: Conversion Day! Het programma is volledig en Bloovi verwacht dat het een digitale marketing topdag zal worden! De 200 tickets die vorige week in 5 dagen de deur uitgingen zijn daar al een straf bewijs van. Wat je mag verwachten? Lees snel verder!

Zo optimaliseer je jouw checkout-pagina:

Als er één pagina op je webshop is die je maximaal wil optimaliseren op conversie, dan is het wel de checkout. Logisch, je hebt immers je bezoeker al tot deze pagina gekregen. Dat is op zich al een knappe prestatie, nu wil je toch absoluut niet dat ze alsnog afhaken? Om je eigen checkout te optimaliseren zal je aan de slag moeten gaan met data en A/B tests, maar vooraleer je hier iets zinnigs uit kan leren, heb je al best wat verkeer nodig. Kijk daarom eens naar de grote spelers: wat doen zij? Wat kan ik meteen toepassen? Je moet immers niet het warm water opnieuw gaan uitvinden. Laat ons de checkout van Coolblue eens onder de loep nemen.

Hoe haal je het maximum uit je autoresponder?

Marketing automation en het goed inzetten van autoresponders kan een wereld van verschil voor je business betekenen. Met marketing automation, in dit artikel specifiek autoresponders, kan je met voorafgeprogammeerde e-mails mensen een vast traject laten volgen. Marketing automation moet niet duur zijn, met bijvoorbeeld Mailchimp of Campaign Monitor kan je al vanaf een paar euro per maand automatisch e-mails gaan sturen. De software en de kosten voor de software mag geen excuus zijn om niet aan marketing automation te doen. Iedereen kan het. Maar hoe doe je het goed?

CEO & Founder van Hotjar komt naar België!

De hottest tool op vlak van digitale marketing en customer insights op dit moment is Hotjar. Bloovi organiseert Conversion Day, dé dag over performance marketing. Jouw websitebezoeker beter leren kennen om aan zijn noden te voldoen, is ons vertrekpunt. Daarom vonden we dat een tool zoals Hotjar niet mocht ontbreken! We hebben er alles aan gedaan om de CEO & Founder van deze startup uit Sillicon Valley naar Brussel te halen én het is gelukt! Meet David Darmanin.

Vroegboekkorting voor Conversion Day loopt nu vrijdag af!

Deze vrijdag loopt de Super Early Bird kortingsperiode van Conversion Day ten einde. Maar tot dan kan je genieten van € 100 korting op jouw ticket voor dé conferentie voor iedereen die met digitale marketing bezig is. Zo betaal je slechts € 250 in de plaats van € 350. De ticketverkoop loopt zoals gewoonlijk als een trein. Waar wacht jij nog op?

Deze marketeers komen al naar Conversion Day

Conversion Day wordt dé hoogmis voor de digitale marketeer, marketing manager, account manager, project manager, strateeg, specialist en nog zoveel meer mensen. Op dinsdag 15 november wordt een dag waar jij op allerlei vlakken jouw expertise zal kunnen bijschaven, inspiratie opdoen uit de vele cases en een update krijgen rond wat er mogelijk is met nieuwe tools. Op dinsdag 15 november 2016 wordt Brussels Event Brewery het mekka voor jou als digitale marketing professional.

E-mail Marketing is en blijft cruciaal in je marketing mix

Uit recent onderzoek van de Direct Marketing Association blijkt nogmaals dat email marketing hét kanaal is en blijft dat de grootste ROI oplevert, ver voor kanalen zoals social media of zelfs het aankopen van adwords.

11 Nieuwe Sprekers werden aan het Conversion Day Programma toegevoegd!

Dé conferentie voor de digitale marketeer dat is Conversion Day. Een dag waar jij op allerlei vlakken jouw expertise zal kunnen bijschaven, inspiratie opdoen uit de vele cases en een update krijgen rond wat er mogelijk is met nieuwe tools. Op dinsdag 15 november 2016 wordt Brussels Event Brewery het mekka voor jou als digitale marketing professional.

Deze 7 stappen helpen jou meer conversies uit Facebook te halen.

Adverteren op Facebook is veel meer dan de juiste visual kiezen en passende copy voorzien. Je moet ook op zoek naar de juiste doelstelling, de beste doelgroep en het advertentieformaat dat optimaal is voor de conversies die je uiteindelijk wil behalen. De immense mogelijkheden op Facebook kunnen er echter voor zorgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Focus daarom op de volgende 7 stappen om een advertentiecampagne te creëren die effectief converteert.

De ins en outs van adverteren op Foursquare

Foursquare werd opgericht in 2009 als een entertainende ‘check-in app’. Vandaag heeft Foursquare meer dan 50 miljoen gebruikers, wereldwijd meer dan 8 miljard check-ins en bevat het meer dan 1,3 miljoen bedrijfspagina’s. In de laatste jaren is Foursquare geëvolueerd tot een zoekmachine waar mensen nieuwe plaatsen kunnen ontdekken met tips en aanbevelingen van een betrouwbare community. De doelgroep van Foursquare zijn jongeren tussen 18 en 29 jaar die ervan houden nieuwe, hippe plaatsen te ontdekken en die ervaringen te delen met anderen. Maar hoe kan je nu adverteren op Foursquare zodat jouw locatie meer bezoekers trekt of bekender wordt?

Conversion Day weet de 3de most influential CRO expert worldwide te strikken!

Conversion Rate Optimization, een begrip waar je maar beter van wakker ligt. Tal van trics en technieken laten je toe om jouw conversie ratio een boost te geven. Zo groei jij naar een hoger kennisniveau waar je het verschil kan maken. Op Conversion Day gaan we een dag lang dieper in op alle aspecten die hierbij komen kijken. Daarom hebben we 24 mini worshops opgezet rond topics die er vandaag echt toe doen.. Ontdek er alles over ConversionDay.be.

9 autoresponders die voor meer omzet zorgen

Of je nu producten verkoopt, een dienst aanbiedt of gratis je kennis wil delen! Een autoresponder is het ideale verbindingsstuk tussen jouw bedrijf en je doelpubliek.

Deze 8 digital marketing fields helpen je om de next step in digital te zetten

In je dagelijkse job leer je steeds nieuwe dingen, toch? Misschien pik je her en der wat op online, en lees je over hoe andere partijen digital marketing aanpakken. Ja, in onze sector gaat het soms razendsnel, en is het een kwestie van snel bij te benen met de trends. Gelukkig is het op 15 november Conversion Day, hét event dat je handige inzichten biedt die je al de dag nadien kunt omzetten in de praktijk. Moet het nog gezegd dat dit event een must-attend is voor jou en je team? In samenspraak met het advisory board selecteerde het Bloovi team 8 relevante topics. Dit kan je verwachten:

4 stages en de eerste topspreker is bevestigd: Conversion Day is terug!

WebTomorrow is nog maar net achter de rug, of we hebben al een nieuw event voor jou in petto: Conversion Day! Op dinsdag 15 november 2016 toveren we Event Brewery in Brussel om tot een conferentie om ‘U’ tegen te zeggen. De eerste topspreker is al bevestigd: Daniel Newman!